Nieuws gefilterd op Fractie

Schriftelijke vragen over Schiphol en het ‘Kettingbeding’

Op 23 november heeft onze fractievoorzitter Nicole Mulder tijdens het vragenuur van de Raadsvergadering vragen gesteld over het kettingbeding dat vanaf 1 januari 2018 gaat gelden, waarbij kopers van een nieuwbouwwoning in hun koopcontract aangeven goed geïnformeerd te zijn over de mogelijke geluidsoverlast door vliegtuigen. Eerder had de portefeuillehouder tijdens de Begrotingsraad een brief toegezegd over de complexiteit en de implicaties van de recente discussie van Schiphol, welke tot op heden niet is ontvangen.

Schiphol –To grow or not to grow?

Schiphol Amsterdam Airport

Feuilleton – Deel 1: Schiphol en onze economie

Schiphol stelt dat groei van de luchthaven goed is voor de Nederlandse economie. Dat zal in het verleden zo geweest zijn, maar geldt dat in onze huidige maatschappij nog steeds? Is het nodig dat Schiphol blijft groeien voor een groeiende economie van Nederland?

'Schiphol en onze economie'

Toezeggingen van college tijdens begrotingsdebat

430 miljoen....

Dat is het bedrag waar het donderdagavond over ging. Toen besprak de gemeenteraad van Haarlemmermeer de begroting voor komend jaar. Aan het einde van het debat (dat van 17 uur tot 23 uur duurde) is de begroting unaniem aangenomen. Een bijzondere begroting omdat het de laatste is van de huidige gemeente Haarlemmermeer: op 1 januari 2019 gaat onze gemeente samen met de gemeente Haarlemmerliede-Spaarnwoude.

Provincie NH kapt 450 bomen langs de Weg om de Noord in Hoofddorp

Boom

In de tweede week van augustus 2017 ontvingen een groot aantal inwoners van Hoofddorp die in de nabijheid wonen van de N201, de Weg om de Noord, een brief van de provincie Noord Holland met de mededeling dat in de weekeinden van september ongeveer 450 bomen worden gekapt. De gemeenteraadsfractie van GroenLinks heeft hier met ontsteltenis kennis van genomen.