GroenLinks Haarlemmermeer heeft de medewerkers van kinderboerderij Kinderweide in Badhoevedorp afgelopen zaterdag verblijd met een aantal broedkorven en beplanting voor de eendenvijver. De kinderboerderij heeft onlangs een koppel eenden en een vijver aangeboden gekregen.

Er was echter geen geld voor de verdere aankleding van de vijver.

Gelukkig schoot de campagnecommissie van Groenlinks te hulp met het plan een deel van het geld, dat bestemd is voor de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen te gebruiken voor duurzame projecten, die ten goede komen aan de inwoners van de Haarlemmermeer. Initiatiefneemster Els Berk heeft daartoe contact gelegd met de vier kinderboerderijen van de stichting Ons Tweede Thuis.

De medewerkers van de vier kinderboerderijen in Haarlemmermeer waren heel blij met de steun, want zij ontvangen geen subsidie voor extra uitgaven. Zij wisten ook meteen waar ze het geld voor wilden gebruiken. Bij de kinderboerderij in Badhoevedorp is dat dus voor beplanting rond de eendenvijver en voor broedkorven van riet en beton. Eerdaags zal de beplanting aangebracht worden.