Nieuwe GL wethouder Haarlemmerliede en Spaarnwoude.

GroenLinks heeft Odd Wagner voorgedragen als nieuwe wethouder van Haarlemmerliede/Spaarnwoude. Wagner wordt hiermee de opvolger van Wim Westerman, in wie de raad van de gemeente begin januari het vertrouwen heeft opgezegd. Wagner beschikt over ruime politieke ervaring. Hij was tot oktober 2015 wethouder in Den Helder, waar hij de portefeuilles Financiën, Volksgezondheid en het Sociaal Domein inclusief Jeugd en Participatiewet, beheerde. Daarvoor was hij acht jaar lang wethouder in de gemeente Heemskerk, dus hij kent de regio heel goed. De lokale afdeling van GroenLinks is verheugd dat ze in Wagner een sterke en capabele kandidaat hebben gevonden om Westerman op te volgen. ‘Onze gemeente staat voor grote uitdagingen’, aldus Gérard Wehkamp, fractievoorzitter in Haarlemmerliede/Spaarnwoude. ‘We denken dat Wagner de geknipte kandidaat is om die uitdagingen tot een goed einde te brengen, en zijn dan ook blij dat hij bereid is deze stap ook met ons en met de gehele gemeenteraad te zetten.’