Ik ben Eline Gumbert, 50 jaar, getrouwd en moeder van twee pubers. Ik woon sinds 2005 in Floriande in Hoofddorp. Voordat we dit huis kochten, woonden we in Amsterdam. Ik heb me daar nooit echt thuis gevoeld, hier in Haarlemmermeer wel. De ruimte die we hier hebben is heerlijk, en tegelijk is alles dichtbij. Het is een gezellig dorp, maar dan met alle gemakken van een echte stad.

Door verschillende periodes van langdurige ziekte ben ik arbeidsongeschikt, maar het gaat nu gelukkig goed. Ik ben behalve gezinsmanager (huisvrouw) ook schrijver en beeldend kunstenaar, op www.woordinbeeld.weebly.com kun je mijn werk bekijken.

In 2015 werd ik lid van GroenLinks. Het was de tijd dat er heel veel mensen naar Europa kwamen uit onder andere Syrië, de beelden van bootjes vol vluchtelingen en verdronken kinderen staan op mijn netvlies gegrift. De ‘Turkije-deal’ werd gesloten, en inderdaad, er komen minder mensen hier naartoe. Maar ik vind dat we mensen moeten helpen die hun leven wagen om een veilige toekomst voor hun kinderen te zoeken.

Idealisme lijkt soms wel een vies woord, maar bij GroenLinks vind ik mijn idealen terug. Ingewikkelde problemen gaan we niet uit de weg, belangrijke beslissingen nemen we samen, en we delen de lasten met elkaar zodat wij – en onze kinderen – ook samen van de lusten kunnen blijven genieten.

Als taalcoach merk ik dat nieuwe Nederlanders heel graag een bijdrage willen leveren aan dit land en deze gemeente. Die betrokkenheid is waardevol, laten we daar ruimte aan geven! Onze samenleving is veelkleurig, dat maakt haar zo mooi.

Eén van die kleuren is natuurlijk Groen! Tussen woonwijken en snelwegen, Schiphol en bedrijventerreinen leven planten en dieren, er is landbouw, natuur en water, recreatie en sport. Het is belangrijk om te zorgen dat niet alleen wij mensen, maar ook insecten en vogels zich goed voelen in onze polder. Asfalt rijdt lekker, maar dat geldt ook voor de fiets, met het vliegtuig is mooi, maar met de trein kom je ook een heel eind en zie je ook veel. De keuzes die gemaakt moeten worden zijn niet altijd makkelijk en zeker niet gratis.

Neem contact met me op via: