De meet-ups konden natuurlijk evenmin doorgaan, maar de online-campagne is aanzienlijk uitgebreid. Het landelijk bureau van GroenLinks heeft vele nieuwe, ervaren medewerkers aangenomen, die nu de kern en het zwaartepunt vormen van de nieuwe campagne.
GroenLinks zet in op de volgende vier thema’s:
- Klimaat
- Zorg
- Eerlijk delen
- Verbinding
Op Klimaat zal de meeste nadruk komen en het heeft ook de grootste urgentie.
De campagne zelf kent vele routes die bijna alle door GL-landelijk worden georganiseerd. Voor ons, de gemeente Haarlemmermeer als afdeling, is het Huis-aan-huisdrukwerk de belangrijkste en enige actie.
Waaruit bestaat die actie?
In door ons te kiezen plaatsen en wijken wordt drukwerk met boodschappen van GroenLinks (van Jesse dus) in de brievenbussen gedaan waarbij – in tegenstelling tot eerdere huis-aan-huisacties – geen contact met de bewoners wordt gezocht.
In de eerste actie werd het drukwerk al in oktober bezorgd; de twee volgende vinden plaats in het nieuwe jaar, waarvan de eerste half januari. Als vrijwilliger die het drukwerk bezorgt mag je, binnen bepaalde grenzen, zelf de dag en het tijdstip kiezen dat je uitkomt. Je mag het ook in twee keer bezorgen. Het lijkt me leuk en gezelliger als je het met zijn tweeën of meerdere vrijwilligers doet. In een straat kun je zo haasje-over of aan weerszijden van de straat bezorgen.
We willen graag 5000 GL-brieven bezorgen en we zoeken vrijwilligers die dat willen doen.
Wil jij ons helpen aan 20 zetels in de Tweede Kamer? Meld je dan nu aan!
André van der Veen
Campagneleider GL-HMMR
ah.vanderveen@ziggo.nl
0651111776