Meer dan 80 mensen reageerden op een oproep in de krant van GroenLinks om fietsknelpunten in Haarlemmermeer te melden. Op basis van hun informatie heeft de fractie een Fietsknelpuntenboek “Geen Woorden maar Paden” samengesteld.

De gemeente Haarlemmermeer roept mensen op om meer te gaan fietsen, maar de praktijk van het fietsen is vaak niet zo florissant. Onlangs hebben bijvoorbeeld de hekken op het fietspad bij de recreatieplas Toolenburg en de slechte bereikbaarheid van Albert Heijn in Hoofddorp de gemoederen bezig gehouden. Fietsen is goedkoop, gezond en goed voor de luchtkwaliteit, daar moet de gemeente goede en voldoende faciliteiten voor bieden.

GroenLinks Haarlemmermeer heeft fietsknelpunten in de polder geïnventariseerd: wat zijn de gevaarlijke plekken, waar kan het onderhoud beter, waar deugen de inrichting en stoplichten bv niet en hoe kan het fietsplezier bevorderd worden. Met een oproep in de krant hebben we de inwoners van de gemeente gevraagd ons daarbij te helpen. Daar hebben meer dan 80 mensen gevolg aan gegeven. Op basis van die informatie heeft de fractie een Fietsknelpuntenboek “Geen Woorden maar Paden” samengesteld.

Dit fietsknelpuntenboek wordt donderdag 8 december aangeboden aan het college van burgemeesters en wethouders. Aansluitend gaat de fractie met twee wethouders een stukje fietsen langs een aantal door de inwoners genoemde knelpunten.

Om 15.45 uur is iedereen die het fietsen ter harte gaat van harte welkom op de hoek Kruisweg – Wilhelminalaan in Hoofddorp.

Tijdens de begrotingsbehandeling op 10 november is, op initiatief van GroenLinks, besloten om een bedrag van € 250.000 in te stellen als reserve Korte Termijn Fietsbereikbaarheid, en in 2006 voorstellen te ontwikkelen voor de besteding van deze reserve en deze ter besluitvorming voor te leggen aan de Raad. Daarmee is er nu een budget om een start te maken met het oplossen van de knelpunten.

Klik hier voor het fietsknelpuntenboek "Geen woorden maar paden".